TRÄNA, TRÄNA!

Då har träningshysterin börjat - nytt år & alla ska börja sitt nya, sunda liv.
Jag har aldrig lagt ett nyårlöfte i hela mitt liv & jag tänker inte gå och hoppas & drömma om en ny perfekt kropp!
 
Jag hade en hysteriperiod förra våren när jag skulle gå på minst 4 pass i veckan, gärna mer. Men det blev en stress istället! Jag mådde dåligt och kände mig dålig om det var så att jag bara hann med 3 en vecka. Jag sa ifrån om roliga saker för att jag var tvungen att hinna träna? Jag tyckte att det var väldigt roligt att gå på pass (så inget missförstånd där). Men sen ville jag hinna med mina pw:s också och var fanns tiden till det?
  Jag pressade antagligen migjälv och min kropp för mycket och blev sjuk. Fick en inflamation/bristning i bröstkorgen - fick åka till akuten, tog massor med prover, flera läkarbesök, mediciner och sjukskrivning. Ingenting att rekomendera!
 
Så nu har jag en annan träningidé för jag älskar ju att träna! Jag tycker det är ROLIGT och jag vill utmana kroppen. Jag vill känna den där sköna känslan när träning ger resultat. När du känner att du orkar & när du känner att du blir starkare.
  Det handlar inte om ett nytt liv och träningshysteri direkt efter nyår. Det handlar om att hitta någon som passar dig & som du tycker är roligt och som kan bli en livsstil som kan hålla i längden.
 
Därför är min träningsidé att gå på två pass i veckan, hinner jag fler och vill så visst - men inget MÅSTE. Sen ska jag fortsätta med mina pw:s för att jag älskar dom. Jag får frisk luft och tid att tänka/reflektera.
  Jag ser fram emot träningen men på ett roligt sätt detta år & älskar att gå i butikerna och spana på nya träningskläder - det gör så mycket för motivationen!
 
Träna och ät sunt - ha roligt & unna er ibland :) Det ska vara mitt träningsmotto detta år! 
Jag hoppas att ni når era mål detta 2014 varken det är nyårslöften eller ej! Och det viktigaste är ju faktiskt at må bra!
 
 

Kommentera här: